Usklađenost poslovanja sa zakonskim propisima i internim pravilima kompanije danas je složenija i važnija tema nego ikad prije. U dinamičnom i globalnom okruženju u kojem se danas nalazimo, izazovi rastu iz dana u dan. Zato naše procese i pravila stalno prilagođavamo zakonskim okvirima.

Compliance, odnosno usklađenost s važećim pravnim propisima i internim smjernicama, predstavlja standard našeg poslovanja i podrazumijeva se u našem svakodnevnom radu. Compliance čini neizostavan dio kulture našeg društva i očituje se u jednom od temeljnih načela našeg poslovanja koje glasi: „Pridržavamo se važećih pravnih propisa i internih smjernica“.

Cilj nam je da zaštitimo dobar ugled i povjerenje naših kupaca, poslovnih partnera i zaposlenih. U skladu sa tim principom, Lidl je pokrenuo compliance sistem koji omogućuje vama kao kupcima, poslovnim partnerima ili radnicima da utičete i doprinosite usklađenom poslovanju naše kompanije.

Stoga nam je važno pravovremeno prepoznati potencijalno neprimjereno ponašanje, što između ostaloga postižemo obradom dojava o mogućim compliance povredama.

O compliance povredama je riječ ako naši zaposleni u Bosni i Herecegovini ili inostranstvu u obavljanju svojih radnih zadataka prekrše važeće pravne propise ili interne smjernice, ili ako se takva povreda dogodi u odnosu prema našim zaposlenim. Takve su povrede primjerice krivična ili prekršajna djela povezana s korupcijom, povrede iz oblasti Zakona o konkurenciji, povrede vezane za zaštitu ličnih podataka, kao i privredne ili porezne prevare.

U otkrivanju i spriječavanju compliance povreda ovisimo o našim radnicima, kupcima i poslovnim partnerima. U slučaju da primijetite compliance povredu stoje Vam na raspolaganju različiti kanali komunikacije.

Zato, ako smatrate da ste bili svjedoci takvog ponašanja, pozivamo vas da sve sumnje o postojanju compliance povreda prijavite na jedan od načina izloženih u nastavku.

Bez obzira koji način odaberete, garantujemo vam da ćemo svaku prijavu tretirati strogo poverljivo, a ukoliko vi odlučite i anonimno.

Online sistem za compliance prijave - BKMS

Kao mogućnost za prijavu sumnji o postojanju compliance povreda u našoj kompaniji, uveli smo online sistem za prijave. Vi birate da li ćete poslati anonimnu prijavu ili ćete ostaviti svoje lične podatke. Sve pristigle prijave obrađuje isključivo Povjerenik za compliance pitanja.

BKMS je internet aplikacija kojoj se može pristupiti korištenjem svakog uređaja sa internet pristupom. Pristup sistemu dobijate klikom na  link BKMS.

Povjerenik za compliance pitanja

Povjereniku za compliance pitanja možete se uvijek obratiti ukoliko imate informacije da je netko prekršio zakone ili interne smjernice.

Sumnje o postojanju compliance povreda, kao i pitanja koja se odnose na compliance u Lidlu proslijedite našem Povjereniku za compliance pitanja na sljedeće adrese:

Povjerenik za compliance pitanja

Lidl BH d.o.o.

Džemala Bijedića br. 279

71210 Ilidža

E-mail: compliance@lidl.ba

Telefon: +387 66 55 77 78

 

Advokat od povjerenja

Advokat Velida Mezetović stoji Vam na raspolaganju kao naš eksterni advokat od povjerenja te joj se uvijek možete obratiti s informacijama i sumnjama o krivičnim djelima ili povredama vezanim uz Lidl. Advokat Mezetović pažljivo će provjeriti Vaše navode i proslijediti ih Lidlovom compliance povjereniku, ako postoje konkretni dokazi da se radi o compliance povredi. Pri tome će se poštivati povjerljivost Vaše dojave, a Vaši lični podaci bit će proslijeđeni Lidlu samo uz Vašu izričitu saglasnost.

Advokat Velida Mezetović stoji vam na raspolaganju:

Velida Mezetović

Hiseta 21/II

71.000 Sarajevo

Telefon: +387 33 449 190

Mob: +387 61 287 540

e-mail: info@advokatmezetovic.ba

Web: advokatmezetovic.ba

Lidl sve sumnje na compliance povrede pažljivo provjerava te dosljedno i primjereno sankcioniše svako dokazano neprimjereno ponašanje, a eventualne prijave koje nisu u vezi sa compliance pitanjima neće biti procesirane.

Compliance pravila ponašanja

Compliance pravila ponašanja je segment ažuriranih pravila ponašanja, koji nam pruža osnovne smjernice kako da se ispravno pozabavimo compliance temama. U fokusu compliance pravila ponašanja su sljedeće teme: spriječavanje korupcije i prevare, zaštita ličnih podataka, poštivanja konkurencije, sigurnost proizvoda, intelektualno vlasništvo, ljudska prva, zaštita okoliša, kao i odgovorno poslovanje naših poslovnih partnera.

Compliance pravila ponašanja predstavljaju okvir za djelovanje svih naših radnika prilikom obavljanja redovnih radnih zadataka.